dilluns, 26 de setembre del 2011

LA FALDA OEST DE LA VALL FOSCA

Iniciem la ruta a Senterada agafant la carretera de la vall, per desviar-nos als 2 km, i començar a pujar per la pista asfaltada que mena cap a Estavill. Hi arribem en gairebé 7 km, i anem a buscar la part alta del poble i la seva font. A la seva dreta arrenca una pista, i tot seguit trobem un corriol a l'esquerra. A dia d'avui hi ha un pal indicador que senyala en direcció a Antist. El corriol és prou bonic, i majoritariament planeja. Tot i això, hi ha alguns trams on caldrà posar peu a terra. Al llarg d'aquest camí tindrem bones vistes, tan mirant enrere cap a Estavill, com mirant endavant cap a Antist.
Des d'aquest poble, baixarem per la carretera fins al trencall de Castellestaó, que prendrem a l'esquerra. Entrarem a Castellestaó per la segona entrada, que deixa a la part alta. A l'última curva abans d'entrar al poble trobarem un corriol i un altre pal indicador. Aquest ens portarà cap al barranc que ens separa de la vessant d'Oveix. El podrem fer pràcticament tot fins arribar a creuar el riu. A partir d'aquí és fàcil que haguem de caminar i que també ens mullem els peus perquè el corriol coincideix amb un torrentet. Acabarem apareixent en un trencall on anant a l'esquerra trobarem el Pont del Obacs, que mereix una visita. Tornant enrere fins al trencall, seguirem per l'altre costat i en uns minuts apareixerem a Oveix.
A partir d'aquí, el track va a buscar la carretera que baixa cap a la Vall Fosca. En altres rutes que passaven per aquí, havíem baixat per un corriol força llarg i divertit que surt del costat de les escoles del poble fins també el fons de vall. Hi ha vegades que l'han netejat i altres que està inpracticable.