divendres, 4 de novembre del 2011

MENTUI I PUIGCERVER

Aquesta és una ruta curta però intensa i variada. De baixada la podem fer més exigent o simplificar-la agafant la pista de Puigcerver a Senterada.
Comencem escalfant per la carretera de la Vall Fosca, fins arribar a l'última corba abans de la Pobleta, on trencarem a mà dreta, tot passant pel costat de l'àrea de picnic (barbacoa d'obra). La pista que neix aquí és la que puja cap a l'estany de Moncortés. La seguirem, tot passant per unes bordes, fins a trobar un pal indicador que ens marca la direcció de l'estany, ara a través d'un sender més tècnic i a estones força dret.
Quan arribem a una clariana on trobem una pista perpendicular a la nostra direcció, la prenem en direcció a l'esquerra, i tot planejant arribarem al poble de Mentui, on queden un parell de cases habitades.
Ara seguirem pujant per carretera fins arribar a un collet. Des d'aquest punt podríem continuar i arribar en 2 minuts a l'estany de Moncortés, que ja tenim a la vista i que mereix un bany si el temps ho permet. Del mateix coll, la pista de l'esquerra ens porta al poble de Cabestany, però nosaltres prenem la pista asfaltada de la dreta i que condueix cap a Peracalç. Al cap de només 500 metres trenquem a mà dreta per una pista estreta que ens torna a portar a la clariana esmentada anteriorment. Repetim el tram fins al pal indicador, que a més de ser força bucòlic, de baixada té molta gràcia.
Girem a l'esquerra i en pocs minuts remuntem per pista fins a Puigcerver. Aquí és on podem triar; l'opció senzilla és baixar a Senterada per la pista semi-asfaltada, que té com a única complicació la grava solta.
L'altra opció és agafar l'antic camí d'apeu, estant molt atents al gps perquè es va creuant amb la carretera i no sempre és fàcil trobar la continuació. Qui tingui bona tècnica segur que el disfrutarà.